Uydu alıcınıza yeni frekans girme (next,goldmaster,next super pl


Turksat 3A Frekans Değişiklikleri Uydu Alıcılarında Uygulama


Arkadaşlar Merhaba ;
TURKSAT A.Ş Tarafından yeni hizmete sokulan TURKSAT 3A Uydusundaki frekans geçiş süreci 27.10.2008 tarihinden itibaren başlamıştır.

Bu yeni süreçte değişen sadece uydu frekansları oluyor...Yine TÜRKSAT üzerinden tüm kanalları izleyeceğiz ancak farklı frekanslarda. Elbbette daha iyi görüntü ve hizmet kalitesiyle.

Yeni Uydu İle Yani Türksat 3A ile Neler Değişecek:
Aslında çok fazla değişen bir şey olmayacak. Sadece daha iyi hizmet alacağız ve de kapsama alanı artıp hemen hemen dünyanın her yerinden Türkiye kanalları uydu sayesinde izlenebilecek. Yeterki uydular TÜRKSAT 3A yönüne frekanslarına çevrilsin. Ayrıca hava sili, rüzgarlı, yağmurlu bu nedenle uydu tam çekmiyor devri de sona erdi deniliyor. Bakalım göreceğiz ;)

NEXT Uydu Alıcılarında TÜRKSAT 3A Frekans Girişi:
Örneğin uydu alıcınızın markası Next YE-2000X serisi olsun.Zaten neredeyse tüm Next markalı uydu alıcılarında sıralama aynıdır.

Sırasıyla Aşağıdaki İşlemleri Yapalım:
Kumandadan Menü / Otomatik Tarama / Şifre İsterse ( 8503 )
Uydu : Turksat1C Seçiyoruz.
Transponder : 12731/3333/V Seçiyoruz.
Skew : 0
Motor Ayarı : Yok
Arama Tipi : Tüm Seçelim.
Network Tarama : ON yapıyoruz.Bu Kısım En Önemlisi , Eğer OFF seçilirse Yeni Kanalları Bulmaz.
Link Tarama : OFF

Uydu Alıcınız Next Super Plus Serisi ise
( Next Super Plus CX ; Next Super Plus CIS ; Next 2000 HD TV vs..)
Kumandadan Menü / Otomatik Tarama Tıklıyoruz.
Tarama Şekli : Tek uyduyu seçiyoruz.
Uydu : Turksat1C2A seçiyoruz.
Transponder : 12731/3333/V Seçiyoruz.
NIT Tarama : Açık Yapıyoruz.
Kanalları Tarama Tipi : Tüm Seçebiliriz.
ve Taramayı Başlat a Basıyoruz.

Uydu Alıcınız Goldmaster Sat-9400V CI modeli ise:
Kumandadan Menü / Kurulum / Kanal Arama Alanına Giriyoruz.
Uydu İsmi : Turksat 1C seçiyoruz.
Arama Modu : Manuel Seçiyoruz.
Frekans : 12731
Sembol Oranı : 3333
Polarizasyon : Dikey
Şebeke Arama : Açık Seçiyoruz.
Aramayı Başlat Dememiz Yeterli.

Mantık hep aynı olduğundan birkaç Uydu Alıcısı Menüsünden Örnek vermek istedim.Tüm Uydu Alıcları bu anlamda benzer olduğundan sizlerde eğer farklı marka ve model kullanıyorsanız aynı şekilde yeni frekanasları girebilirsiniz;

Uydu Alıcınızın Tarama Alanına Girip Aşağıdaki Değerleri Giriniz:
Frekans: 12.731Mhz
Sembol Oranı: 3333
FEC Değeri: 3/4
Polarizasyon : Vertikal ( Dikey )
Network Tarama Alanını ON yani Açık Yapınız.
Ve Taramayı Başlatınız.Türksat uydusundaki Tüm Kananlar Yeni Frekanslarıyla Uydu Alıcınız Tarafından Taranacaktır ve Size Sadece Kumandadan Kaydetmek Kalacak.Yani Tek Tek Frekans Girmenize Gerek Yok.

DreamBox Uydu Alıcılarını Kullananlar İse ;
Kumandadan Menü / Kurulum / Servis Arama / Otomatik Çoklu Uydu Tarama Alanından Turksatı Seçip Taramayı Başlat ile Taratmaları Yeterlidir.Yeni Bulunan Türksat Kanalları İçin Kumandadan OK / Yeşil Tuş / Türksat Yeni Bulunan Alanında Yeni Frekansların Geldiğini Göreceklerdir.


Blogumdan

Yorum Yaz